ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ «ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β»
Τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας επισκέφθηκε στις 7-12-2011 εκπρόσωπος του Υπουργείου Υποδομών μαζί με τον Γ. Δ/ντή της Εταιρείας «Χ.Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ Α.Ε.». , η οποία σαν μειοδότης του έργου «Επέκταση προσήνεμου μώλου Νέου Λιμένα Καβάλας» (ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β΄) , υπέγραψε την σχετική σύμβαση στις 2-12-2011.
Η επίσκεψη αφορούσε την εξέταση και αντιμετώπιση των σχετικών ζητημάτων με στόχο την εγκατάσταση του εργολάβου που ήδη πραγματοποιήθηκε και άρχισαν οι εργασίες, όπως διαπιστώθηκε κατά την επίσκεψη του Προέδρου του Ο.Λ.Κ.. κ. Α. Κοσμίδη, μαζί με τον Αν. Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Μηνά Τάτση και την κα. Φ. Λαζαρίδου.
Το έργο αφορά στην κατασκευή αποσπασμένου κυματοθραύστη μήκους 200μ. κατ’ επέκταση του ακρομωλίου του υπάρχοντος μώλου και σε άξονα παράλληλο προς αυτόν, μετατεθειμένο προς τον νότο κατά122,5 μ.
Η επέκταση του προσήνεμου μώλου, θα παρέχει αυξημένη κυματική σκέπη στην ευρύτερη λιμενολεκάνη και στα κρηπιδώματα του Νέου Λιμένα Καβάλας.
Με την Α.Π. 4488/8-10-2010 Απόφαση Γεν. Γραμματέα Δ.Ε./ΥΠΟΜΕΔ/ εντάχθηκε η πράξη «Λιμένα Καβάλας» στον Άξονα Προτεραιότητας Γ΄ «Θαλάσσιες Μεταφορές-Λιμάνια Περιφερειών Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης» του Ε.Π. «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας 2007-2013». Στην Πράξη περιλαμβάνεται το υπόψη έργο προϋπολογισμού 13.850.000,00 € με 23% Φ.Π.Α.
Η Δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε στις 14 Ιουνίου 2011. Σύμφωνα με τα Πρακτικά (Ι) και (ΙΙ) ως μειοδότρια εταιρείας αναδείχτηκε η «Χ.Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ Α.Ε.»
Η Σύμβαση υπογράφηκε στις 02-12-2011 με γενικό σύνολο δαπάνης 7.729.009,58 € με 23% Φ.Π.Α. και διάρκεια κατασκευής 29 μήνες.
Η Διοίκηση του Ο.Λ.Κ. εκφράζει την ικανοποίησή της για την θετική αυτή εξέλιξη, ευχαριστώντας παράλληλα και όσους συνέβαλαν στην υλοποίηση του έργου.
Σημειώνεται όμως ότι το συγκεκριμένο έργο δεν είναι παρά μόνο ένας κρίκος στην αλυσίδα των έργων που είναι προγραμματισμένα και πρέπει να γίνουν άμεσα στη συνέχεια, ώστε το εμπορικό λιμάνι να αποκτήσει, σε ορατό μέλλον, στοιχειώδη λειτουργική αρτιότητα για να μπορεί η Διοίκησή του να του δώσει την εξωστρέφεια που χρειάζεται και το ρόλο που πρέπει να διαδραματίσει στην ενδοχώρα του και την νοτιοανατολική Βαλκανική.
[postgallery_image width=»625″ id=»0″ height=»451″ shadow=»shadow-large» categories=»20″ imageeffect=»shadowreflection» align=»aligncenter» /]
Τα εντελώς απαραίτητα έργα που πρέπει να γίνουν και έχουν προταθεί από τον Ο.Λ.Κ. στα αρμόδια Υπουργεία είναι :
– Η ολοκλήρωση του έργου του Βορείου κρηπιδώματος μετά τις γνωστές ατυχείς εξελίξεις που υπήρξαν λόγω της αποχώρησης της εταιρείας «ΘΟΛΟΣ»
– Η μελέτη και κατασκευή των χερσαίων υποδομών που απαιτούνται (αποθηκευτικοί χώροι, υπόστεγα , κτήρια διοίκησης, τελωνείο. Συμπλήρωση Η/Μ εξοπλισμού, συμπλήρωση μηχανολογικού εξοπλισμού, κ.λ.π)
– Η κρηπίδωση του σημερινού κυματοθραύστη σαν φυσική συνέχεια του παραπάνω έργου
– Η από τώρα μέριμνα και σχεδιασμός για την ένταξη & υλοποίηση του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού με το σιδ/κό δίκτυο της χώρας, η μελέτη της οποίας γίνεται τώρα και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε λίγο παραπάνω από ένα χρόνο.
Θέλουμε να σημειώσουμε ότι το Εμπορικό Λιμάνι της Καβάλας, με αυτές τις σημερινές ελλιπέστατες υποδομές του, διακινεί εκατοντάδες χιλ. φορτίων κάθε χρόνο κα έχει επομένως πολύ σημαντικές προοπτικές να μεγιστοποιήσει κατά πολύ τον κύκλο των εργασιών του, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην τοπική οικονομική ανάπτυξη και την αύξηση της απασχόλησης.
Επομένως επενδύσεις σε λιμενικά έργα είναι εξόχως αναπτυξιακά και άμεσης απόδοσης και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζονται . ¨Ίσως μάλιστα είναι και ευνοϊκές οι τρέχουσες συγκυρίες με την αύξηση της συμμετοχής της Ε.Ε. στην χρηματοδότηση των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων .
Ακολουθεί σχετικό φωτογραφικό υλικό.
Από την Διοίκηση του Ο.Λ.Κ.