- Μελέτη Επέκτασης Κρηπιδωμάτων και Προσήνεμου μόλου καθώς και δίκτυα Η/Μ στη Χερσαία Ζώνη της Ιχθυόσκαλας στον Κεντρικό Λιμένα Καβάλας Απόστολος Παύλος (συνολικού κόστους 450.000 ευρώ , εκ των οποίων τα 300.000 €, χρηματοδοτούνται από το Π.Δ.Ε. 2020 Υπουργείο Ναυτιλίας και τα 150.000 €, από ιδία κεφάλαια)
Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) και έχει ως εκτιμώμενο χρόνο μελετητικής ωρίμανσης τους 24 μήνες.
Αντικείμενο της μελέτης είναι η κατασκευή κρηπιδωμάτων και η διαπλάτυνση της χερσαίας ζώνης, σαν χώρος εξυπηρέτησης αλιευτικών σκαφών, η κατασκευή υποδομών Η/Μ (φωτισμός, υδροδότηση, πυρόσβεση) και η επιμήκυνση του προσήνεμου μόλου για την προστασία της λιμενολεκάνης.
- Μελέτη διαπλάτυνσης και επέκτασης υπήνεμου μόλου κεντρικού λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος» (συνολικού κόστους 290.000€)
Το έργο χρηματοδοτείται πλήρως από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Εκτιμώμενος χρόνος μελετητικής ωρίμανσης του έργου είναι οι 24 μήνες.
Το φυσικό αντικείμενό του είναι η διαπλάτυνση και η επέκταση του υπήνεμου μώλου, του κεντρικού Λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος», υπό γωνία προς την λιμενολεκάνη. Η υλοποίηση φάρου επί του υπήνεμου μώλου – Ως «τοπόσημο» της πόλεως καθώς και προσθήκη νέων πλωτών σε τμήμα του υπήνεμου μώλου για ελλιμενισμό σκαφών.
Για τη δημοπράτηση και την παρακολούθηση των δύο παραπάνω έργων έχει υπογραφεί Προγραμματική Σύμβαση με την Περιφέρεια Α.Μ.Θ..
- Μελέτη ανάπλασης, συντήρησης τμήματος χερσαίας ζώνης (από την οδό Δαγκλή, έως την οδό Αβέρωφ) Κεντρικού Λιμένα Καβάλας Απόστολος Παύλος (έργου κόστους 224.000€ χρηματοδοτούμενο από το Υπουργείο Ναυτιλίας)
Αυτή η αρχιτεκτονική μελέτη ανάπλασης περιλαμβάνει την αντικατάσταση των δικτύων ύδρευσης, αποχέτευσης και ηλεκτρικού ρεύματος από την οδό Δαγκλή έως και την οδό Αβέρωφ.
Σκοπός του έργου είναι η βελτίωση της παραμονής των πεζών και ταυτόχρονα η εξυπηρέτηση των αυξημένων αναγκών σε ύδρευσης και αποχέτευση, των ελλιμενισμένων σκαφών.
- Επικαιροποίηση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Κρίθηκε απαραίτητη κατόπιν εγγράφου από τη Διεύθυνση Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Η επικαιροποίηση αφορά τόσο τον Κεντρικό Λιμένα Καβάλας όσο και την Ιχθυόσκαλα.
Στην επικαιροποιημένη ΣΜΠΕ, λήφθηκαν υπόψη οι αλλαγές που έχουν προκύψει σε:
- Σχέση με τα υφιστάμενα και τα προτεινόμενα έργα
- Σχέση με τη νομοθεσία (χωροταξικό θεσμικό πλαίσιο, η Αναθεώρηση των Σχεδίων Λεκανών Απορροής, η Κύρωση των Σχεδίων Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας κ.ά.)
Η επικαιροποιημένη ΣΜΠΕ υποβλήθηκε το Φεβρουάριο του 2020, ελέγχθηκε από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ το Μάιο του 2020 και τον Ιούλιο υποβλήθηκε η νέα έκδοση της.
- Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Κρίθηκε απαραίτητη λόγω των αλλαγών που έχουν προκύψει στο φυσικό αντικείμενο των υφιστάμενων και των προτεινόμενων έργων, καθώς και των αλλαγών στη σχετική νομοθεσία (η ένταξη της θαλάσσιας περιοχής του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας στο Δίκτυο Natura 2000, το χωροταξικό θεσμικό πλαίσιο, η Αναθεώρηση των Σχεδίων Λεκανών Απορροής, η Κύρωση των Σχεδίων Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας κ.ά.).
- Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Ιχθυόσκαλας
Η ΜΠΕ της Ιχθυόσκαλας κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου τα δύο έργα να θεωρηθούν ώριμα μελετητικά. Η σύνταξη της περιλαμβάνει την Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση, η οποία θα επισυναφθεί ως παράρτημα της ΜΠΕ δεδομένου του γεγονότος πως η θαλάσσια περιοχής του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας, εντάσσεται πλέον στο Δίκτυο Natura 2000 σύμφωνα με την ΚΥΑ 50743/2017.
- Υδατοδρόμιο Καβάλας
Γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τη συμπλήρωση των τεχνικών φακέλων, προκειμένου μόλις υποβληθεί η ΜΠΕ του Απ. Παύλος και έχουμε Αριθμό Πρωτοκόλλου να κατατεθεί και ο τεχνικός φάκελος μαζί με τη ΜΠΕ για τη λήψη της Άδειας Ίδρυσης Υδατοδρομίου. Φυσικά θα συνεχίσουμε όλες τις διαδικασίες μέχρι να αποκτήσουμε την Άδεια Λειτουργίας του Υδατοδρομίου.