Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 250 εκατομμύρια ευρώ!!!
Η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, Βόλου, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Πάτρας και Θεσσαλονίκης (σύνδεση και με τον 6ο προβλήτα του λιμένα), παράλληλα με την ολοκλήρωση και τον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π), αποτελούν τη βασική προτεραιότητα της ΕΡ-ΓΟΣΕ.
Στο πλαίσιο αυτό, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να δημοπρατηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ το έργο για την κατασκευή της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31,8 χλμ. που θα συνδέει το νέο εμπορικό λιμένα της Καβάλας στη Νέα Καρβάλη με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Η παρουσίαση της μελέτης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής σύνδεσης του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας «Φίλιππος Β'» με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στην αίθουσα συνεδριάσεων της περιφερειακής ενότητας Καβάλας, από στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, παρουσία του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Άρη Γιαννακίδη και του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Γρανά. Επίσης μεταξύ άλλων παρέστησαν ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης κ. Γερομάρκος, ο δήμαρχος Καβάλας κ. Σιμιτσής, ο πρόεδρος του ΟΛΚ κ. Ηλιάδης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Βασιλειάδης, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών κ. Αρσονιάδης, ο Υπολιμενάρχης κ. Παπαβασιλείου και πλήθος άλλων υπηρεσιακών παραγόντων.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου αφορούν 31,8 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής. Ταχύτητες 120 χιλιομέτρων την ώρα, έξι συνολικά σταθμούς και στάσεις και σύνδεση της Νέας Καρβάλης με τους Τοξότες της Ξάνθης. Όπως τονίστηκε στην διάρκεια της παρουσίασης έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη και η δεύτερη φάση των μελετών και απομένει η τρίτη φάση, η οποία είναι προς αξιολόγηση για να ακολουθήσουν στην συνέχεια τα τεύχη δημοπράτησης.
Η ΑΞΙΑ
Το συγκεκριμένο έργο χαρακτηρίζεται κρίσιμο για την ανάπτυξη του λιμένα μετατρέποντας το λιμάνι της Καβάλας ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια όχι μόνο της χώρας αλλά και των Βαλκανίων. Ειδικότερα, με τη σιδηροδρομική σύνδεση θα μπορούν τα εμπορευματοκιβώτια να μεταφέρονται σιδηροδρομικά, με μικρότερο κόστος από το σημερινό, από και προς την Καβάλα, ενώ θα είναι άνετη και εύκολη η μεταφορά των εμπορευμάτων σε Βουλγαρία, Σκόπια, Ρουμανία, Σερβία κλπ.
«Η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας θα τονώσει την ελληνική οικονομία και ο ελληνικός σιδηρόδρομος θα μετατραπεί στο κύριο μέσο μεταφοράς της χώρας, τόσο επιβατικό όσο και εμπορευματικό» επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, η επέκταση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής θα συμβάλλει θετικά:
***Στη λειτουργική διασύνδεση του θαλάσσιου διαδρόμου (Motorway of the Sea) της Ανατολικής Μεσογείου με τον Άξονα 7 του «ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου ανταγωνιστών εμπορευματικών μεταφορών» και στο ευρωπαϊκό έργο προτεραιότητας 18 (Δουνάβης).
*** Στην αξιοποίηση του πλεονεκτήματος της χώρας ως πύλης πρόσβασης στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης στον τομέα της επιχειρηματικότητας, η οποία εστιάζει στην ενίσχυση του ρόλου του εμπορίου, και των λοιπών συνοδευτικών υπηρεσιών στο παραγωγικό σύστημα, προκειμένου να προωθηθεί η παρουσία και η προβολή των ελληνικών επιχειρήσεων και προϊόντων στις διεθνείς αγορές.
***Στην αντιμετώπιση των ασυνεχειών στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, η οποία εστιάζει στη συμπλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
***Στην ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών και στην ενίσχυση της διατροπικότητας του συστήματος μεταφορών, η οποία εστιάζει στη διασύνδεση των υποδομών με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
***Στη σύνδεση των περιοχών της χώρας με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, η οποία εστιάζει στη σύνδεση των αστικών κέντρων και των παραγωγικών περιοχών της χώρας με τα διευρωπαϊκά δίκτυα.
***Στην αναβάθμιση υποδομών, η οποία εστιάζει στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υποδομών και των λιμανιών με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης και ασφάλειας των χρηστών.
Τέλος σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστα Σπηλιωτόπουλο, τα «αναμενόμενα κοινωνικοοικονομικά οφέλη από το έργο είναι μεταξύ άλλων η ενίσχυση της περιφερειακής ανταγωνιστικότητας, επιτάχυνση της οικονομικής ανάπτυξης στις συγκεκριμένες περιοχές, η δημιουργία θέσεων εργασίας, η προώθηση της διασυνοριακής μετακίνησης και η αύξηση των εμπορικών ροών και των συναφών επενδύσεων μέσω των συνδέσεων».